Lena Smirnova

Gensyn med mørk realisme

Lena Smirnova udstiller i oktober nye malerier fra blandt andet sin ”realisme noir” serie i Nørhald Kunstforening. Hendes figurative kunst er farverig og finurlig og indeholder altid et dybtliggende budskab. Men selv om den russiskfødte Smirnova gerne vil provokere os med emner som ligestilling, forbrugsvaner og miljøpolitik, så ønsker hun først og fremmest at fremkalde smil hos publikum, når de oplever hendes små og store malerier.

Lena Smirnova er tilknyttet Kunstgalleriet Odense og optræder i kunstsamlinger i mere end 20 lande. Alle er velkomne til fernisering på udstillingen den 7. oktober kl. 14-16 i foyeren på Mellerup Fri- og Efterskole, Almisbakken 19A, Mellerup, 8930 Randers NØ. Som altid vil der været musikalske indslag, og der vil blive serveret en lille forfriskning. Udstillingen kan ses alle hverdage kl. 14-17 indtil den 9. november bortset fra skolernes efterårsferie i uge 42.