Lokaludstillingen

Lokalt kunsteldorado

Et overflødighedshorn af teknikker, udtryk og materialer præger årets lokaludstilling i Nørhald Kunstforening.Der er blandt foreningens medlemmer mange udøvende kunstnere, og der er tradition for en årlig kunstudstilling med medlemmernes egne værker.

I år er der rigtig mange værker præsenteret. Hele 17 kunstnere bidrager med deres vidt forskellige tilgange og virkemidler. Årets deltagende kunstnere er: Annette Filtenborg Jensen, Anna Margrethe Beck, Berit Langballe, Else Hundevad, Gerda Pedersen, Henrik Langballe, Inger Bjerregaard Madsen, Lisbeth Clausen,

Lise Brokholm Jacobsen, Lissi Benonis, Kirsten Skjøtt, Jan Fog, Michelle Marhauer Pedersen, Niels Ove Pedersen, Rita Willum, Signe Kolding samt Vivi Bendixen.

Der er skønne stentøjskrukker, tegninger, acrylmalerier, collage, betonkugler, glaskunst, fotokunst og skulpturer i så forskellige materialer som ler, bronze, træ, skrot og keramik.

Årets lokaludstilling repræsenterer et bredt spekter i kunstneriske udfoldelser til glæde og inspiration for betragteren. Der er en rigdom i mangfoldigheden og en fælles ånd i den lokale forankring. Tradition og nybrud går hånd i hånd i denne mangfoldighedens årlige udstilling.

Blandt de helt nye udstillere er Niels Ove Pedersen (fra kuntnergruppen ”Den blå antilope”), der med sin fotokunst tilfører udstillingen et frisk og anderledes pust. Han har i mange år haft foto som hobby og går ofte i sine motiver efter skønhed i forfald. Han har fire fotos med på udstillingen med temaet ”Skønheden i hverdagen”.

Der er fernisering lørdag d. 16. november 14-16 i foyeren på Mellerup Efterskole, Almisbakken 19,

Mellerup, 8930 Randers Nø. Som altid vil der være musikalske indslag samt en forfriskning.

Derefter kan udstillingen ses på alle hverdage mellem kl. 14 og 17 indtil d. 12. december.