Lars Kristian Hansen

Ekspressiv energi og drengestreger

Nørhald Kunstforening præsenterer med stor glæde værker af den århusianske billedkunstner Lars Kristian Hansen, der siden 2003 har været fuldtidskunstner.

Han er repræsenteret på en lang række gallerier, ligesom han udstiller på messer og virksomheder.

Han forestår udsmykningsopgaver og fungerer desuden som underviser og inspirator.

Han er en maler, som har meget at udtrykke, og som gerne gør det med masser af ekspressiv energi og drengestreger.

Som en troubadour med pensel svinger Lars fra det dynamiske og levende over det rå og grafiske til det poetiske og abstrakt farverige. Igennem en årrække har Lars oparbejdet sine egne karakteristiske kendetegn og et stærkt dynamisk billedsprog i malerier, tegninger og grafik.

Han forsøger bestandig at udvikle håndelaget, håndværket og sin kunnen med materialerne, ligesom det er vigtigt for ham at nærme sig umiddelbarhed ved at lave fejl, undersøgelser, benspænd og huske at lege.

Kilden, hvorfra han skaber, skal plejes, tildeles opmærksomhed og nærvær af erindringer, sansning, følelser, historier, natur, arkitektur, rytmik, lyrik og musik. Hvert nyt værk skal være et nyt værk med egen historie, komposition og nerve, ikke blot en opskrift, der gentages, men en ekspressiv fortælling/poesi.

Nørhald Kunstforening garanterer for en fantastisk flot udstilling, og der inviteres til fernisering lørdag d. 24. februar fra kl. 14 til 16 i foyeren på Mellerup Fri- og Efterskole, hvor der også er en lille forfriskning samt musikalsk underholdning.

Udstillingen er åben på alle hverdage fra kl. 14 til 17, og sidste udstillingsdag er torsdag d. 22. marts.
(ln)